FDM

FDM: nowoczesna, spektakularna metoda zwalczania bólu.

FDM - skrót od: Fascial Distortion Model to jedna z najskuteczniejszym metod leczenia ostrego i chronicznego bólu. Za pomocą tej metody leczenie bólu zamyka się często w 1-3 jednostek terapeutycznych , po których ból ustępuje zupełnie.

Terapia ta znajduje swoje zastosowanie przy schorzeniach kręgosłupa, zespole bolesnego barku czy też zamrożonego barku, stanach przeciążeniowych mięśni, kontuzjach, urazach , skręceniach, zapaleniach nadkłykci, artretyzmie, lumbago, zapaleniach ścięgna Achillesa i przy wielu innych jednostkach chorobowych. Za pomocą tej metody możemy znacznie przyspieszyć proces gojenia, regeneracji i powrotu do pełnego obciążenia, np. po stanach unieruchomienia w gipsie lub ortezie.
Każdego dnia niezliczona liczba pacjentów próbuje wytłumaczyc lekarzowi  lub terapeucie swoje dolegliwości. Często bez większego zrozumienia ich problemu pacjenci zostają poddawani stereotypowym zabiegom, zaleceniom i terapii. Lekarze ufają diagnostyce obrazowej, osteopaci doszukują się zaburzeń w odległych regionach ciała a fizjoterapeuci i masażyści, choć pracują zazwyczaj z właściwą strukturą, to niestety używają zbyt często niewłaściwych technik terapeutycznych. To wszystko zmienia się, dzięki umiejętnościom posiadanym przez terapeutę pracującego metodą FDM. Czytanie mowy ciała i opis bólu pacjenta, pozwala postawić właściwą diagnozę i przeprowadzić skuteczną terapię. Prawdziwa sztuka pracy metodą FDM nie ukrywa się za skomplikowaną diagnostyką, chwytami i technikami a za umiejętnością słuchania i obserwowania pacjenta!

FDM - jest terapią  powięzi, która pełni funkcję pośredniczącą pomiędzy mięśniem a kością. Powięź daje większą stabilność niż mięsień a jednocześnie większą mobilność niż kość.
Tkanka powięziowa jest obecna w każdej części naszego ciała. Każda komórka naszego ciała osłonięta jest tkanką powięziową. Gdyby udało nam się pozbyć wszystkiego co otacza system powięziowy to w rezultacie końcowym otrzymalibyśmy idealne odzwierciedlenie naszego organizmu lecz bez zawartości.
Powięzi zaliczamy do grupy narządów zmysłu. Posiadają one więcej włókien nerwowych niż skóra lub oczy i dlatego uszkodzenia i zaburzenia tej tkanki powodują odczucie bólu.
Poprzez łańcuchy powięziowe napięcia przenoszone są na całe ciało. Jest to fizjologiczny mechanizm rozkładania występujących w naszym ciele sił w taki sposób, by nie kumulowały się w jednym miejscu. Patologiczny efekt tego mechanizmu to: ograniczenia występujące w jednej części ciała mogą manifestować się jako napięcia w oddalonym regionie naszego organizmu. Dpdatkowo
powięzi wspierają muskulaturę w trakcie skurczu mięśniowego. Utrzymają mięsień w swojej formie oraz dają opór potrzebny w tworzeniu siły mięśniowej.
Jak widać, powięź jest szalenie istotnym elementem organizmu, nadal nieznanym wielu lekarzom i terapeutom,  a szkoda, gdyż leczenie powięzi daje spektakularne efekty terapeutyczne, głównie przeciwbólowe.